hemlös med egna ord

Godmorgon!

Lördag morgon och solen kikar fran,
Ligger och läser hemlös med egna ord, en bok skriven av säljarna till situation stockholm.
En av alla fördommar som finns är ju att hemlösa är alkolister, pundare eller efterblivna, eller varför inte alla tre på samma gång? Oavsett vad du tror, rekommenderar jag denna bok. Man får med deras egna ord en bra inblick om hur det faktiskt är att bo på gatan, både de positiva och negativa aspekterna.

Hur har hemlösas situation ändras sedan du blev hemlös?

"Den har blivit betydligt hårdar. Vi betraktas idag som onaturliga och i många fall kriminella och man åker dit för olaga intång om man sover i en port. Jag tycker dock att det sämsta i min situation, när jag inte har råd att äta ute, är att jag i regel nekas köpa T-röd (T-sprit) fastän min enda möjlighet är att koka mat är att göra det på mitt spritkök" Roland "Rolle" Hansson.

Mitt andra boktips, inte likt mig men jag gillar det.

Stina skev till mig undrade om hon kunde låna ett par klackskor till hennes skolavslutning i 6an, efter sommaren börjar hon 7an. Satan vad stor hon börjra bli. Morsan har gått ner 12kg och Victor har börjat lira fotboll och tränar tre gånger i veckan, det händer en del saker hemma och det gör mig lite ledsen att jag inte är med. Är med och glor på Victors första match, är med Stina och väljer ut en snygg klänning till avslutningen eller är med mamma och peppar och ger beröm. Jag saknar er, tiden går fort snart ses vi!

Nej nu ska jag nog sätta på en film och sen blir det lite frukost.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: mamma Baloo

Hej min lilla prisessa önskar oxå att du var här och delad vardagen med oss men som jag sagt förut är du lycklig är jag lycklig, Men när du kommer hem ska du veta att det alltid finns plats för dig/er jag flyttar bara in i den berömda valk in closet garderoben, Var rädd om dig om min dotter min

Älskar dig mamma Baloo

2011-05-22 @ 22:38:27
Postat av: stina

saknar dej med anna, du får se sen hur jag ser ut på skolavslutningen , puss

2011-05-22 @ 22:52:47
Postat av: ANGELICA BLICK

sv; haha, ja jag undrade där ett tag " vad menade hon nu..?" haha :) Ja, det är superskoj att hon lagt upp bilder på mig några gånger , det gör mig SÅ glad! och Tack så mycket själv hördedu, nu vart jag jätteglad ska du veta :) KRAM!

2011-05-25 @ 09:40:44
URL: http://ANGELICABLICK.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0