20101109

och idag var det två veckor på dagen. Nu känns det att det var ett bra tag sen man var hemma, berättade för morfar jinko här om dagen att jag rakat en bit av skallen men han trodde bara att jag ljög ska bli intressant att se hur dom reagerar på frillan.

Jag kom på igår att jag nästan helt glömt bort att det snart är jul och hur fint det ska bli med allt som tillhör, morfar som luktar gott rakvatten och är fin i slips och kavaj, glögg och massa fint julgodis, folk som trängs i soffan och skrattar och är förväntansfulla och för att inte glömma julmaten. Nej jag längtar inte bara hem, längtar också efter att får fira julen hemma, jag längtar tills den 23e då några av brudarna kommer och säger hej, tills juldan, nyårsafton och småsaker som att sitta och små snacka med morsan på morgonen, hänga i sporthallen, bara vara omkring dom man tycker om.
Jag ska också sova en natt hos mormor och morfar och bara mysa, gå upp tidigt och bli lite ompysslad.
Det är skönt att komma iväg en sväng så man verkligen uppskattar allt man har hemma.

Sitter just nu och kikar på http://allaupplevelser.se/ , finns ju en del man vill uppleva så att säga. Har ju någe litet på g till sommaren, men det är en hemlis för somliga.

Ikväll blir det avsked av Jompa som far hem till Sverige, fan vad jag inte gillar att säga hejdå till folk, folk som man träffat och lärt känna, sköna männsikor som man inte ens vet om man kommer träffa igen. Jag ser verkligen inte fram emot att fara hem för gott och säga hejdå till alla på ön, men det tar vi då.

Ha en go torsdag, hej!

Kommentarer
Postat av: Hanna

What what what?! Hemlis... vad är det som kommer hända nu är det ju ändå ute i luften så lika bra att du klämmer ut det? :)

2010-12-15 @ 17:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0