långfredag - påskmat

påskmat/julmat vad är skillnaden, samma gäller påskmust och julmust. På ett eller annat sätt så känns det ändå som att det är en liten skillnad. Skit samma, gott som satan är det i alla fall.

Jag var och handlade lax i en mysig liten butik ute i sundbyholm igår innan jag skulle iväg till jobbet, med på färden var mormor, morfar och självklart lilla mammsen. det fanns ett provsmaks bord där jag och morfar höll till.
morfar står och tittar på mig när jag håller på och pillar upp en liten ölkorvs bit på en tandpetare, sen skrattar han åt mig och säger: du får ju inte upp ett skit med den där lilla pinnen. Sen stoppar han ner hela handen i skålen! Sen går vi och letar upp mormor och mamma, på tillbaka vägen puttar morfar till mig och sneglar mot provsmaksbordet och han tar en vända till.
- men morfar.
- det gäller ju att äta sig mätt, man vet ju aldrig var mormor bjuder på hemma sen.
Jag älskar min morfar, han är så jävla skön. jag skulle bara vela filma han en heldag, eller en timma kanske skulle räcka så att alla bara får se vilken sköning jag har till morfar.

nej här får man inga barn gjorda, vilket kanske är tur.
ska ut och klippa äppelträden med mamma snart.
hej

Kommentarer
Postat av: Kristina Åhlén

haha.. han är så jävla skön! X) han har samma hisoria hela tiden! jag kommer fan inte i håg hur den går ska fråga i dag XD XD! <3333

2009-04-10 @ 09:26:00
Postat av: »»Design By Diva««



Vem är den "bästa" bloggerskan?

Rösta på Kenza, Blondinbella eller Stina-Lee.




Glad Påsk :)

2009-04-10 @ 20:16:48
URL: http://egosidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0